30 Mayıs 2012 Çarşamba

Evlilik Hazırlıkları Yapanlar İçin Birkaç Not


Evlilik hazırlıklarıyla ilgili bir çok blogda bir çok yazıyla karşılaştım, ben de kendi tecrübelerimden faydalanarak bazı konularla ilgili paylaşımlarda bulunmak istiyorum :) Hayatımdaki en yoğun dönem sanırım evlilik hazırlıkları dönemiydi. Bir taraftan çalışıyor olmak, diğer taraftan yüksek lisansı bitirmeye çalışmak ve de hayatımın en önemli olaylarından biri için hazırlıkları gerçekleştirmek. Sevdiğim insanla bir ömür boyu yaşamak amacıyla koşuşturuyor olmam evet keyifliydi ancak aklımın bir köşesinde mobilya, perde, halı vs varken tez yazmaya çalışmak, iş çıkışı labaratuvarda devremi çalıştırmak için debelenirken haftasonu Maskoya mı gitsek, Modokoya mı gitsek diye düşünmek... Şu an bile aklıma geldiğinde yoruluyorum :)) 

Eğer her şeyim evlendiğim zamanın modasına uygun olsun, önceden alıp da pişman olmayayım istiyorsanız evleneceğiniz insanla ne kadar önceden tanışıyor olursanız olun, işleriniz sıkışacaktır. Bu yüzden bazı şeyleri önemsiz görüp sona atmamak gerekir. Ben de kendimce önemli bulduğum bazı konulara değinmek istiyorum.

  • Gelinlik: Biz bayanlar için gelinlik en önemli mevzulardan biri. Hayatımızda bir kez giyeceğimiz bu kıyafetin (inşallah tabi ki :)) özenli ve güzel olmasını istiyoruz. Aslında bir kaç saat giyilecek bir kıyafet için o kadar emek ve para harcamak belki de israf bilemiyorum ama hangimiz gelinlik hayalinden vazgeçebilir ki? Son yıllarda ciddi gelişmeler kaydedilmiş olsa bile hala tesettürlü bayanlar için hazır gelinlik bulabilmek sorun olma özelliğini koruyor. Ancak çok şükür ki straplez gelinlik üzerine saten bolero giymek ve göğüs kısmını saten eşarpla kapatmak çoktan tarih oldu :) Ben tesettürlü gelinlere özel dikimi tavsiye ediyorum. Modelinizi kafanızda belirlediğiniz takdirde iyi bir moda eviyle anlaştınız mı geriye sadece kumaş, dantel, tül vs. seçimi kalıyor. Moda evini belirlerken referans çok önemli. Ben eşimin kuzenlerinin gelinliklerini dikmiş olan bir moda evinde gelinliğimi diktirdim ve sonuçtan gayet memnun kaldım. Gelinlik provaları evlilik hazırlıkları döneminde en keyif aldığım zamanlardandı diyebilirim. Çok şükür provalarım sorunsuz geçti ve beğendiğim bir gelinlik giymiş oldum. Tabi sadece gelinlikle olay bitmiyor. En az gelinlik kadar önemli bir konu da gelin başınızın nasıl olacağı. Yine çok şükür ki saten eşarpları buruşturup buruşturup arkada gül yapma olayı da tarih olmuş durumda :) Gelin başı için de referansla hareket etmekte fayda var. Ben baş için önce bir kaç kuaför dolandım. Çok meşhur olduğu söylenen kuaförlere de gittim ancak hiç beğenmediğimi itiraf edebilirim. Bir arkadaşımın referansıyla Üsküdar'da bir atölyeyle görüştüm. Gelin başı, bohça, anı defteri vs tasarlayan birkaç bayandan oluşan bir atölye. Gelinliğinizi birkaç gün öncesinden alıp inceliyorlar ve başınızda bir kaç model deniyorlar. Hep beraber size en yakışan modele karar veriyorsunuz ve de başınız bu şekilde yapılıyor. Ben makyajımı kuaförde başımı ise bu atölyede yaptırdım ve de çok şükür sonuçtan memnun kaldım. 


  • Fotoğraf: Düğüne dair en önemli mevzulardan biri fotoğraflar. Ne kadar güzel bir gün olursa olsun, düğününüz ne kadar harika geçerse geçsin, gelinliğiniz, saçınız, makyajınız istediği kadar mükemmel olsun, fotoğraflarınız güzel olmazsa o güne dair aklınızda kalan sadece güzel bir gündü olur. Çünkü düğün günü gelip geçiyor ve o güne dair sadece elinizde fotoğraflar kalıyor. Özel gün fotoğrafçılığı son yıllarda bayağı ilerleme kaydetti. Alternatifler arttı. Ben nikah tarihini aldığım gün fotoğrafçımı ayarlamıştım. Düğün fotoğrafçım sevgili Merve Dağlı'ydı. Albümümün ne kadar güzel olduğunu sanırım anlatmama gerek yok :) Eve her gelen misafirime albümü büyük bir zevkle gösteriyorum. İlerisi için çok güzel bir arşiv olduğunu düşünüyorum. 

  • Balayı: Bir önceki postumda balayından yeteri kadar bahsettiğim için tekrarlama ihtiyacı duymuyorum ancak güzel bir balayı ömür boyu aklınızda unutulmaz bir hatıra olarak kalacaktır :)



4 yorum:

  1. tavsiyelerini evlilik hazırlıkları yapan kuzenime ileteceğim. :) teşekkürler .bloguma beklerim :)
    http://habinos.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. merhabalar,
    modaevini ve üsküdardaki atölyenin neresi olduğunu öğrenebilir miyim?:) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, mail adresinizi verirseniz daha detaylı bilgi verebilirim :)

      Sil
    2. meryemm@gmail.com çook sevinirim:)

      Sil