22 Ocak 2013 Salı

Amerika Seyahati-1

Bu blogu açtığımda sürekli paylaşım yapma hevesiyle başlamıştım yazmaya ama maalesef süreklilik arz edemedi. Aslında aklımda bir şeyler eklemek hep var ama bir türlü fırsat bulamıyorum. Açıkçası en büyük problem fotoğraf aktarmak. Malum akıllı telefonlar ve tabletler hayatımıza girdiğinden beri bilgisayar kullanımı rafa kalktı ya da iş yerleri ile sınırlandı. Fotoğrafları genelde fotoğraf makinesi ile çektiğimden iphone ve ipadden post yazmak fotoğrafları aktarma sıkıntısı yüzünden mümkün olmuyor. Bilgisayarı açıp fotoğrafları makineden bilgisayara aktarmak ise üşengeçliğimden hep erteleniyor, özetle bloga yeni yazılar ekleyemiyorum :)

Aralık sonunda gerçekleştirdiğimiz Amerika seyahati blogu canlandırmam için bir fırsat oldu :) Eşimle uzun zamandır planladığımız ve sonunda gerçekleştirdiğimiz Amerika seyahatimizi detaylı bir şekilde anlatmak istiyorum. Benim gibi Amerika'ya ilk seyahati olanlar için yardımcı olabilmesi açısından gitmeden önceki hazırlıklar, nerede kalınır, nerelerde gezilir, ne yenilir, ne içilir, nerelerden alışveriş yapılır tecrübe edindiğim kadarıyla anlatmak istiyorum.


Amerika'ya gitmeyi kafaya koyduysanız işe uçak biletini ayarlamakla başlamanız mantıklı. Malum mesafe uzun ve biletler pahalı ancak birkaç ay öncesinden uygun fiyatlı bilet bulabilmek mümkün. Biz Amerika seyahatimiz için Türk Hava Yolları'nı tercih ettik. Aktarmasız olması ve yeme içme mevzusunda da rahat edebilmek için bu tercihi yaptık. Biletlerimizi 3 4 ay öncesinden almıştık. Kış dönemine de denk gelince bayağı hesaplı oldu. 

Uçak biletlerini hallettikten sonra pasaportunuz yoksa pasaport olayını halletmek gerekli. En kolayı sanırım pasaport. Bizim pasaportlarımızın süresi dolduğundan yeniledik. Cuma günü müracaat ettik, pazartesi pasaportlar elimizdeydi. Anlayacağınız emniyet bu konuda gayet iyi çalışıyor. En mantıklısı tekrar tekrar uğraşmamak için pasaportu 10 yıllık çıkarmak. 


Pasaport olayını da hallettik. Sırada vize var. Malumunuz Amerika pek çok ülkeye uyguladığı gibi Türk vatandaşlarına da vize uyguluyor. Eğer Türkiye'de sabit bir düzeniniz varsa büyük bir ihtimalle vize alırsınız. Adamları ikna etmeniz gereken tek konu geri dönecek olmanız. Biz eşimle ikimiz de sabit maaşlı işlerde çalıştığımızdan ve eşim önceden Amerika'ya gitmiş olduğundan vizeyi kolaylıkla aldık. Amerikan vizesi almak için başvuru işlemleri online olarak yapılıyor. Doğru vize türünü seçerek bu adresteki yönlendirmeleri takip etmek ve DS-160 formunu doldurmak gerekiyor. Zaten sitede detaylı olarak anlatım var. Vize mülakatı için randevuyu da telefonla almak mümkün. Sitede formu en az 2 gün öncesinden doldurmak gerekli diye bir ifade var ama geç kaldıysanız telaş yapmaya gerek yok. Biz mülakattan önceki gece doldurmuştuk, doldurduktan sonra bu yazıyı görünce biraz telaş yaptık ama tedbir için belirtilmiş bir ifade. Vize için istedikleri formatta fotoğraf eklemek gerekiyor. Dijital ortamda forma fotoğraf ekleyemezseniz konsolosluğun karşısındaki fotoğrafçılardan mülakattan önce gidip hemen çektirebilirsiniz. Aslında pasaport, DS-160 formu ve vize ücreti dekontu haricinde başka hiçbir dokümana gerek yok. İnternetten gerekli evraklar diye arama yaptığınızda bir sürü şey çıkıyor, kafanızı karıştırmasın. Destekleyici evrakları götürebilirsiniz ama büyük bir ihtimalle o evrakları incelemeyeceklerdir. Biz de maaş bordrosu, banka hesap özetleri, iş yerinde çalıştığımıza dair evraklar filan götürmüştük ancak bakmadılar bile. Mülakatta rahat olmak, neden gitmek istediğini düzgün bir şekilde ifade etmek ve mümkünse mülakatı İngilizce yapmak kolaylıkla 10 yıllık vize almanıza yeter. Mülakattan sonra pasaportunuzu alır sizi bir fişle ups kısmına gönderirlerse vizeyi aldınız demektir :) Tabi şöyle bir durum da var, eşimin işi gücü gayet yerinde, önceden defalarca yurt dışına çıkmış bir arkadaşının başvurusunu güvenlik soruşturmasından geçmeniz gerekiyor diye o anda onaylamamışlar. Sanırım ellerinde kara bir liste var ve isim benzerlikleri filan varsa güvenlik soruşturmasından geçiriyorlar. Bu arada vize başvurusunda Amerika'da nerede kalacağınız da soruluyor. Eğer otelde kalacaksanız otel rezervasyonunu vize başvurusundan önce yapmanız faydalı olur. http://www.booking.com/ rezervasyon işlemleri için faydalı bir site. Her neyse özetle Amerika vizesi almak kolay bir şey arkadaşlar :) Ve bir kere 10 yıllık pasaport ve vize aldınız mı artık imkanınız elverdiği her zaman gidebilirsiniz. Gaza gelip eşimle çılgın planlar yaptık ama bakalım ne kadar gerçekleştirebileceğiz :) 



Biz Amerika'da iki eyalet gezdik Washington DC ve New York. Zaten ilk defa gidecekler için ilk sırada olan eyaletler bunlar. Sonraki yazılarımda detaylı olarak DC ve New York'tan bahsetmeye çalışacağım. Bu arada başlangıç yapabilmek için instagramda paylaştığım fotoğrafları ekledim. En kısa zamanda fotoğraflarla beraber Amerika seyahati yazı dizime devam edeceğim :)


1 yorum:

  1. iyi fikir oldu bana.bloguma beklerim çekilişim var izleyicin oldum bu arada

    YanıtlaSil