18 Aralık 2013 Çarşamba

Grand Canyon & David Copperfield Şovu

Las Vegas'ta yapılabilecekleri araştırırken Grand Canyon'a kesinlikle gitmemiz gerektiğini anladım. Dünyada görülmesi gereken 50 yer listesinde birinci sırada olması, dünyanın yedi harikasından biri sayılması ve gidenlerin mutlaka gidilmeli yorumlarını okuduktan sonra buraya kadar gelmişken gitmek şart dedik. Grand Canyon için bir gün ayırdığımızdan ve arabayla gidip dönmemiz gerektiğinden en yakın nokta olan West Rim'e gitmeye karar verdik. Ancak vakti olanlar için South Rim, biraz daha macera arayanlar için North Rim tavsiye ediliyormuş :)

Grand Canyon Arizona eyaletinde bulunan Colorado nehri tarafından oluşturulmuş 446 km uzunluğunda, 29 km genişliğinde ve 1800 metre derinliğinde devasa bir kanyon. Las Vegas'tan arabayla yaklaşık 3 saatte West Rim'e vardık. Burası Hulapai adı verilen yerliler tarafından işletilen bir bölge. West Rim'de kanyonun üzerine inşa edilmiş camdan balkon olan Skywalk'ta yürüyebilir, Eagle Point ve Guano Point'ten muhteşem kanyon manzarasını izleyip fotoğraf çekebilirsiniz. Native American Village denilen yerde yerlilerin çadırlarını, evlerini görebilir, Hulapai Ranch'te Batı Amerika kasabasının bir örneğini görebilirsiniz. Reklam gibi oldu :) Açıkçası kanyonun güzelliğinin yanında son saydıklarım çok çok sönük kalıyor.

West Rim'e ulaştıktan sonra biletlerimizi alıp otobüslerle Eagle Point ve Skywalk'un olduğu bölgeye geldik. Eagle Point'te biraz fotoğraf çektirdikten sonra Skywalk için kuyruğa girdik. Yaklaşık bir saatlik beklemeden sonra 1450 metre yükseklikte camdan balkonun üzerindeydik. Skywalk bence çok iyi bir fikir ve de çok eğlenceli. Özellikle dizlerinizin üstüne çöküp balkondan aşağıya daha yakından baktığınızda yükseklik ve kanyon manzarası etkileyici oluyor. Malesef Skywalk'a kamera, telefon vs. sokmak yasak. Skywalktaki fotoğrafçı fotoğraflarınızı çekiyor ve iyice bir kazıklayarak size satıyor :) Bence balkon biraz daha büyük olabilirdi. Tabi mühendislik hesapları sonucu belki de ancak bu kadarı yapılabilmiştir bilmiyorum. Neyse Skywalk güzel bir tecrübeydi, tavsiye edebilirim. Skywalk'tan sonra Native American Village'ı şöyle bir gezinip Guano Point'e gitmek üzere otobüse bindik. Guano Point Eagle Point'e göre çok daha geniş ve güzel bir manzaraya sahip.  Colorado Nehri'ni de görebiliyorsunuz buradan. Grand Canyon gerçekten müthiş bir doğa harikası. Muazzam derecede büyük ve etkileyici. Bütçeniz el veriyorsa helikopter turları var (Kişi başı 400 dolarcık kadar), helikopterle kanyonun içlerine kadar uçuyorsunuz. Eminim çok keyiflidir. Eşimle bir daha yolumuz buralara düşerse helikopter turu yapma konusunda anlaştık, kesinlikle değeceğini düşünüyorum. Guano Point'te daha da güzel fotoğraflar çektikten ve manzaraya doyduktan sonra Hulapai Ranch'e gittik. Filmlerde gördüğümüz Batı Amerika kasabası prototipi diyebiliriz. Kovboy tipli adamlar size kement atmayı gösterebilir, ata veya at arabasına binebilirsiniz. Biz at arabasıyla kısa bir gezinti yaptıktan sonra Grand Canyon gezimizi noktaladık.

Skywalk

Yaklaşık 3 saatlik yolculuğun sonunda tekrar Vegas'taydık. Otele gidip biraz dinlendikten sonra Bellagio Otelinin önünde bulunan havuzdaki meşhur fıskiye şovunu izledik. Hani Ocean's 11'ın sonunda Brad Pitt ve George Clooney'nin izledikleri su şovu. Yaklaşık 10 dk'da bir şov var. Her seferinde farklı bir şarkı eşliğinde gerçekleştirilen fıskiye şovu izlenmeye değer. Elimdeki videoları yükleyemedim bir türlü, merak edenler içininstagram hesabımda su şovunun kısa bir bölümü mevcut ;)

Tatilimizin 3. gününü alışverişe ayırdık. Vegas'taki Premium Outlets South ve North'un altını üstüne getirdik. Ve akşam üzeri David Copperfield şovu için otelimize döndük.

Vegas'ta kumarla işiniz yoksa otelleri gezmek dışında yapabileceğiniz bir aktivite de şovları izlemek. Her otelde farklı farklı şovlar veya konserler var. Biz de Vegas'a kadar geldik bir şov izlemeden dönmeyelim dedik. Tabi her şov izleyebileceğimiz nitelikte değil :) Mirage Otelin Circ De Soleil'i ve MGM Grand'in David Copperfield şovu olarak 2ye düşen alternatiflerimizden David Copperfield'da karar kıldık. Şimdiye kadar hiç canlı bir illüzyon şovu izlememiştim. İlk izlediğim şovun David Copperfield olması bu konuda beklentilerimi yükseltmiş olabilir. Şova gelirsek iki kelimeyle ifade ediyorum: çok eğlenceli. Bu arada David Copperfield biraz yaşlanmış :) Şova dönersek bir saniye bile sıkılmadığım çok keyif aldığım bir şov izledim. David Copperfield sadece bir illüzyonist değil aynı zamanda bir stand upçı. Seyirciyle sürekli iletişim halinde. Şovda fotoğraf çekmek, kayıt yapmak tabi ki yasak. Spoiler vermek istemediğim için numaralarından bahsetmeyeceğim :) Geçenlerde abim Chris Angel'ın bir illüzyonunu izletti. Ağzım açık kaldı, çok etkileyiciydi. Vegas'ta Luxor Otelinde Chris Angel şovu varmış, tabi Vegas'tayken Chris Angel'ı tanımadığımız için şovunu kaçırdık, Vegas'a yolu düşüp de illüzyon şovu izlemek isteyenler için Chris Angel da çok sıkı bir alternatif ;) Her neyse Vegas'ta yaptığımız en güzel şey David Copperfield şovuna gitmekti diyerek Vegas maceramıza son veriyorum :)