20 Aralık 2013 Cuma

Santa Cruz, Monterey, Carmel, Morro Bay, Pismo Beach, Santa Barbara

San Fransisco'dan sonraki rotamız Los Angeles'a kadar sahil yolundan giderek koyları gezmekti. San Fransisco-Los Angeles arasında bir sürü koy var. Eş, dost ve internet vasıtasıyla birkaç koy belirledik kendimize. İlk durağımız Santa Cruz'du. Santa Cruz hareketli, kalabalık bir sahil kasabası. Şehir merkezini arabayla turlayıp sahilinde yürüdük. Sahilde kocaman bir lunapark var. Lunaparkın önü kumsal, okyanusa girenler, güneşlenenler, plaj voleybolu oynayanlar... Saat erken olmasına rağmen oldukça hareketli bir yerdi Santa Cruz.

Santa Cruz

Santa Cruz'da biraz takıldıktan sonra Monterey'e doğru yol aldık. Santa Cruz'dan sonra oldukça sakin ve sessiz geldi Monterey. Yine tipik bir sahil kasabası karşıladı bizi. Sakin ve sessiz olmasından ötürü sanırım enerjisi daha düşük geldi Monterey'in. Burada okyanus altı güzellikleri olduğundan dalgıçlar çok sayıda.

Monterey

Monterey'den sonra favorim olan Carmel'e ulaştık. Aman Allah'ım ne kadar güzel bir yerdi Carmel. Her yer yeşil, her yerde rengarenk çiçekler var. Şehrin tamamına peysaj uygulanmış. Butikler, restaurantlar, moteller ve muazzam evleriyle görülmeye değer bir yer Carmel. Her binanın önü ayrı güzel, ayrı renkli, çeşit çeşit çiçekler var etrafta. Çok güzel bir plajı var. Plajın gerisinde birazcık tepede okyanusa bakan muazzam evler var. Zaten hangi eve bakacağıma şaşırdım. O kadar güzel evler var ki. İnsanın ömrünün uzayacağı bir yer Carmel. Hayatımın geri kalanını seve seve geçireceğim bir yer. Gitmeden önce internetten araştırdığımızda bu kadar beğeneceğimi tahmin etmemiştim. Otel fiyatları biraz daha pahalı olduğundan başka bir yerde konaklamaya karar vermiştik. Ama burayı gördükten sonra pişman oldum. En az bir gece konaklamak lazım. Carmel görülmesi şiddetle tavsiye edilen bir yer :) Burada küçük bir dükkanımız olsa, küçük bir de evimiz olsa, yaşasak gitsek diye hayal kura kura ayrıldık Carmel'den :) Umarım bir daha gitme fırsatımız olur.

Carmel

Carmel'de tahminimizin üzerinde vakit geçirdiğimizden bir sonraki durağımız olan Morro Bay'e akşam hava karardıktan sonra ancak ulaşabildik. Sahilde arabayla kısa bir tur atıp konaklayacağımız otele geldik. Daha doğrusu motel demeliyim sanırım. Batı Amerika'da sahil kesiminde oteller genellikle motel şeklinde. Filmlerdeki gibi U şeklinde yanyana odalar, kapılar dışarı açılıyor ve ortada arabalar park etmiş vaziyette. Bu tarz bir yerde kaldık biz de Morro Bay'de. Değişik bir tecrübe oldu :) Öyle bizdeki gibi plajı da içine alan devasa oteller yerine bu tarz moteller çoğunlukta. Ve de plajlar herkese açık. Kocaman plajlar var, isteyen denize giriyor, isteyen güneşleniyor, isteyen sörf yapıyor, isteyen plaj voleybolu oynuyor, isteyen bisiklet sürüyor, kaykayla veya patenle kayıyor. Kimse düğüne gitmiş gibi giyinmiyor, kimse kimseyle ilgilenmiyor, herkes kendi keyfinde, rahatlığın tadını çıkardım diyebilirim.

Morro Bay'de kaldığımız motel

Ertesi gün motelimizden ayrılıp Morro Bay'i dolandık. Morro Bay sisli, serin bir balıkçı kasabası. Sörf çok yaygın burada. Sabahın erken saatlerinde plajdaki sörfçüleri görünce şaşırdık. Sanırım bir spora tutkulu olmak böyle birşey :) Kapalı ve sisli havayı arkamızda bırakarak bir sonraki durağımız olan Pismo Beach'e doğru yola koyulduk.

Morro Bay

Pismo Beach de sakin bir sahil kasabası. Pasific Okyanusu'nda sörf yapmaya çalışanlarıyla, sahilde şapşal şapşal dolanan sevimli pelikanlarıyla, uzun ve güzel kumsalıyla, bunaltmayan havasıyla güzel bir yer Pismo Beach.

Pismo Beach

Sörfçüler

Pismo Beach'ten sonra rotamız Santa Barbara oldu. Santa Barbaraya ulaştığımızda hava daha da ısınmış ve güneş iyice açmıştı. Fırsat bu fırsat kumsalda yürüyüş yaparak ayaklarımızı okyanusa soktuk :) Santa Barbara diğer sahil kasabalarından farklı olarak daha büyük, daha kalabalık ve daha gelişmiş.

Santa Barbara'yı da geçtikten sonra Los Angeles yolu üzerinde Camarillo Premium Outlets'e uğrayıp biraz daha alışveriş yaptıktan sonra Los Angeles'a ulaştık. Bol duraklı, gezmeli ve alışverişli bir yolculuğun sonunda kendimizi otele atmayı başardık :)